Harcértékek
Mindössze 3 harcértéket kell kiszámolnunk, hogy csatába küldhessük karakterünket:
Kezdeményező Érték (KÉ), Támadó Érték (TÉ), Védő Érték (VÉ);
A KÉ + 1d6 megmutatja, mikor támadunk, ekkor TÉ +2d6 lesz az adott támadásunk, s ez amennyivel meghaladja az ellenfelünk VÉ-jét, akkora sebet ütöttünk rajta.
A harcértékek kiszámítása:
KÉ: (10 - ÜGYESSÉG) + (7 - harci képzettség adott fegyverrel) + adott fegyver KÉ módosítója
TÉ: ERŐ vagy ÜGYESSÉG /választható/ + harci képzettség duplája + adott fegyver TÉ módosítója
VÉ: ÜGYESSÉG + ERŐ fele + harci képzettség duplája + adott fegyver VÉ módosítója + 2
Pl. Sharak a Tündegyilkos tulajdonságai és ebből adódó harcértékei:
Tulajdonságok:
ERŐ: 7
ÜGY: 5
Harci tudás kétkezes pallossal: 3
A pallos harcérték-módosítói: (KÉ: 5, TÉ: 5, VÉ: 4); (az összes fegyver harcérték-módosítói olvashatók egy táblázatban lentebb)
Ebből a harcértékek:
KÉ: (10-5) + (7-3) + 5 = 14 (ez elég lassúnak számít)
TÉ: 7 + 3*2 + 5 = 18 (ez különösen jó érték)
VÉ: 5 + 7/2 + 3*2 + 4 + 2 = 20 (ez egy átlagos harcos VÉ-je)
Hogy melyik érték mit jelent, az majd harcban megtapasztaltatik…