Fegyverek harcérték-módosítói:
Fegyver | KÉ | TÉ | VÉ |
Ököl | 0 | 0 | 0 |
Kés | 0 | 1 | 0 |
Tőr | 0 | 1 | 1 |
Harci Tőr/Gyilok | 1 | 2 | 1 |
Rövid kard | 2 | 2 | 2 |
Könnyű szablya | 2 | 2 | 2 |
Nehéz szablya | 3 | 3 | 2 |
Hosszú kard | 3 | 3 | 2 |
Könnyű fattyúkard 1k. | 3 | 3 | 2 |
Könnyű fattyúkard 2k. | 2 | 3 | 4 |
Nehéz fattyúkard 1k. | 4 | 4 | 2 |
Nehéz fattyúkard 2k. | 3 | 4 | 4 |
Kétkezes pallos | 5 | 5 | 4 |
Óriások pallosa | 6 | 6 | 4 |
Könnyű bárd/buzogány | 3 | 3 | 1 |
Nehéz bárd/buzogány | 4 | 4 | 1 |
Láncos buzogány | 4 | 5 | 0 |
Kétkezes bárd/pöröly | 6 | 5 | 4 |
Egykezes bunkó | 3 | 1 | 1 |
Kétkezes bunkó | 4 | 2 | 2 |
Óriások bunkója | 6 | 4 | 2 |
Hosszú göcsös bot | 2 | 1 | 3 |
Harci bot (vasalt) | 2 | 2 | 3 |
Lándzsa | 2 | 4 | 3 |
Alabárd | 4 | 4 | 4 |
! Minden fegyver maximum TÉ+7 nagyságú sebet okozhat. (pl. hosszú kard – max 10-es sérülés)
Ez a sebzésmaximum minden közelharci és hajítófegyver esetén megnövelendő az ERŐ alaptulajdonság értékének 5 feletti részével.
Hajító és lőfegyverek (itt nincs TÉ/VÉ, mert képzettségpróbát dob az íjász/hajító. A fegyver minősége módósíthatja a képzettségpróbát +/- 1-2 ponttal) :
Fegyvertípus: | KÉ | Max sebz. | Opt.hatótáv | Max. hatótáv |
Kés, Tőr | 1 | 8 | 6m | 20m |
Dárda, Kődarab | 2 | 8 - 10 | 15m | 40m |
Parittya, Bola | 4 | 8 | 20m | 70m/30m |
Íj | 3 | 9 - 11 | 30m | 100-200m |
Számszeríj | 1 (+1 újradobás: tölt) | 9 - 11 | 30m | 80m |
A hajító és lőfegyverek találat esetén nem annyit sebeznek, amennyivel túlütésre került a nehézségi szint, hanem kockadobással kell sebzést dobni:
Kések, tőrök, parittya, kövek: | 1d4+1 |
Dárdák, íjak, számszeríj | 2d3 |
Lándzsa, tünde íj, nehéz számszeríj | 1d6+1 |
+ a sebzéshez hozzáadandó az az érték, amellyel a célzó a (nehézségi szint) + 6 értéket túldobta