Minden karakter 4 alaptulajdonsággal rendelkezik, melyek értéke 1-től 10-ig változhat
A 4 tulajdonság: ERŐ, ÜGYESSÉG, ELME, BENSŐ;
1-2 | Szörnyen alacsony érték, pl. elsatnyult, elátkozott |
3 | Gyenge |
4 | Emberi átlag, gyengébb |
5 | Emberi átlag, erősebb |
6 | Kiemelkedik az emberi átlagból |
7 | Ritka jelenség, lokális híresség |
8 | Természetes módon nem jöhet létre ennél magasabb emberi tulajdonság. 10.000-ből 1 |
9-10 | Természetfeletti (faji keveredés, mágikus beavatkozás, vagy nem is ember) |
Az első két fizikai tulajdonság neve magáért beszél, leginkább harcban, illetve fizikai megpróbáltatások során válik érezhetővé értékük. Az elme a gondolatok tisztaságát, gyorsaságát, valamint az érzékszervek élességét jelzi (lásd később a lehetséges bontásokat). A benső lefed minden lelki tényezőt, szintén tovább bontható kívánság szerint.
Hogy a karakter milyen értékekkel kezdi történetét Karomir Földjein, az csak a játékos és a mesélő közös elképzelésein, megegyezésén múlik.
Az ERŐ opcionálisan tovább bontható Nyers Erő, Egészség, vagy Kitartás altulajdonságokra, de ha a karakteralkotó nem kíván élni ezzel, akkor az alaptulajdonság értéke mindhárom értékkel automatikusan egyezik
(Pl.: Tagra a Puszták Nomádja 5-ös ERŐ-vel rendelkezik, de kívánsága szerint Kitartása 6, tehát azon ERŐ alapú próbák esetén, ahol a kitartás a döntő (pl. hosszútávfutás), az ő ereje 6-nak tekintendő)
Az ÜGYESSÉG-ből opcionálisan kiemelhető a Kézügyesség, de ha a karakteralkotó nem kíván élni ezzel, akkor az alaptulajdonság értéke ezt magában foglalja.
(Pl.: Tagra a Puszták Nomádja 6-ös ÜGYESSÉG-gel rendelkezik, de kívánsága szerint Kézügyessége 4, tehát azon ÜGYESSÉG alapú próbák esetén, ahol a kézügyesség a döntő (pl. zsebmetszés), az ő ügyessége 4-nek tekintendő)
Az ELME opcionálisan tovább bontható Észlelés, Intelligencia altulajdonságokra, de ha a karakteralkotó nem kíván élni ezzel, akkor az alaptulajdonság értéke mindhárom értékkel automatikusan egyezik
(Pl.: Tagra a Puszták Nomádja 4-es ELME-vel rendelkezik, de kívánsága szerint Észlelése 6, tehát azon ÜGYESSÉG alapú próbák esetén, ahol az észlelés a döntő (pl. Megfigyelés), az ő elméje 6-nak tekintendő)
A BENSŐ opcionálisan tovább bontható Akaraterő, Hit, Művészi Érzék vagy Mágikus Erő altulajdonságokra, de ha a karakteralkotó nem kíván élni ezzel, akkor az alaptulajdonság értéke mindezen értékekkel automatikusan egyezik
(Pl.: Tagra a Puszták Nomádja 5-ös BENSŐ-vel rendelkezik, de kívánsága szerint Akaratereje 6, tehát azon BENSŐ alapú próbák esetén, ahol az akaraterő a döntő (pl. kínzások tűrése), az ő bensője 6-nak tekintendő)